04 January 2011
Srbija lansira svoj brend računara – Šljiva
Ministar Dinkić testira prototip "Šljive"
BEOGRAD, 31. decembar 2010, (Njuz) - Najavljeno povišenje PDV-a na uvoz računarske opreme koje nije usvojeno, ipak je imalo opravdane osnove. Danas smo saznali da je u pitanju bio pokušaj države da se zaštiti domaća industrija računara.
Na današnjoj konferenciji za novinare Vlade Srbije, Mlađan Dinkić je predstavio najnoviji državni projekat. U pitanju je brend računara rađen po uzoru na „Apple“, i koji če se u srpskoj verziji zvati „Šljiva“. Detalje ovog projekta otkriva Dinkić:
- Rešili smo da kreiramo ovaj brend po uzoru na najvećeg marketinškog virtuoza IT industrije – Stiva Džobsa i njegove kompanije Apple. Tako će zaštitni znak naših računara biti srpska šljiva, koja će svetleti u mraku na poleđini naših laptopova i tako širiti svest o brendu na svim fotografijama biznismena i predavača koji rade za ovim laptopom – rekao je Dinkić
U realizaciju ovog projekta ušo je nekoliko eminentnih domaćih firmi. Tako će hardver proizvoditi „EI Niš“, a operativni sistem je razvio institut „Ivo Lola Ribar“ pod nazivom „ŠljivOS“. Kućišta za računare proizvodiće Sloboda iz Čačka, jer već imaju tehnologiju i dragoceno iskustvo u proizvodnji kućišta za usisivače.
Kako saznajemo, nedavni požar u „Slobodi“ neće uticati na projekat, jer postrojenje za proizvodnju kućišta nije zahvaćeno.
- Strategija Vlade biće da se pre svega brend proširi među „early adopterima“, baš kao što to radi Apple – kaže Bojan Stratimirović, prodžekt menadžer razvoja „Šljive“. – Tako će „Šljiva“ biti besplatno podeljena eminentnim blogerima i influenserima sa Interneta koji će onda Twittovati i promovisati brend prvo u Srbiji a onda i na globalnom marketu.
Prvi računar koji će biti proizveden imaće naziv „jaŠljiva“, a u razvoju je mp3 plejer „jaPatos“ kao konkurencija za „iPod“, kao i „Šljivafon“ koji će ući u tržišnu trku sa iPhone-om.
Domaći računar naći će se u prodavnicama početkom februara, a kako saznajemo, uz svaki primerak kupac će dobiti na poklon jednu flašu šljivovice „Čiča“, u cilju vezivanja pozitivnih emocija za brend među korisnicima.
source: www.njuz.net -Istok Pavlović
Subscribe to:
Post Comments (Atom)
3 comments:
Auuuuuuuuu
majko mojaaaaaaa
moj omiljeni ministar
gde mi je dedina tandžara.... daj ovamo daaaaaaaaj.....
Nemojte puškom, molim vas. Njega treba motkom.
Welcome Milice
Nadam se da ti se svidja ovaj blog.
Očekujem komentare
Post a Comment