18 November 2010

Obračun kod OK Corel-a

U svojoj, da ne kažem dugoj dizajnerskoj karijeri koristio sam razne programe, počevši od adobeovih alata, preko InkScape-a... pa sve do meni najčešćeg Corel Draw.

Na Corel Draw-u sam radio od prve verzije, i bio zadovoljan skoro svim, osim sa načinom na koji se ovaj program čak i najnovijoj verziji ponaša sa importovanjem EPS i Ai fajlova. Za one koji ne znaju, to su fajlovi sa kojima Adobe Illustrator radi bez problema. Međutim, kada neke od ovih fajlova importujem u Corel, on se sruši. Uz malo čačkanja i pomoći prijatelja koji se bave računarstvom saznao sam da je glavni razlog rušenja, Corelova nesposobnost da radi sa komprimovanim eps fajlovima. E, sad kako isključiti tu kompresiju? Pa lako ako imate Adobe Illustrator instaliran, ali ja ga u tom trenutku nisam imao. Naravoučenije: Uvek pored Corel Draw-a, imajte instaliran i najnoviji Adobe Illustrator, naravno verziju koja može da radi na vašem PC-u.


1 comment:

Nenad Kanelić said...

Ehhh, a da ne pričamo o tome kako je prošlog leta Corel zenuo korisnike, ukudajući im licencu. Da bi ih primorao da pređu na najnoviju verziju....